ارزیابی مناسب بودن میز و صندلی مدرسه

هنگام ارزیابی مناسب بودن میز و صندلی مدرسه، مهم است که فعالیت هایی را که دانش آموزان اغلب در کلاس انجام می دهند، مانند خواندن، نوشتن و نگاه کردن به تخته سیاه در نظر بگیرید.

دانش آموزان با استفاده از مبل کلاسیک طوسی موجود، با میز و صندلی مسطح و غیر قابل تنظیم، تنه و گردن خود را در حین نوشتن و خواندن به جلو خم کردند.

در واقع، نشستن عمودی با 90 درجه در مفاصل اندام تحتانی ممکن است وضعیت مطلوبی برای حفظ مدت طولانی نباشد .

بهبودی را در مبلمان استاندارد مدرسه پیشنهاد کرد که شامل میزهای رومیزی بلندتر و شیب دار و تشتک صندلی های متمایل به جلو و بالاتر بود.

تحقیقات بعدی نشان داد که مبل کلاسیک سفید طلایی پیشنهادی ماندال عموماً توسط دانش‌آموزان پذیرفته شد و حالت خنثی‌تری هنگام نشستن در کلاس حفظ شد.

اخیراً رویکرد دانش آموز محوری اتخاذ شده است و راه هایی برای کاهش زمان نشستن دانش آموزان در کلاس درس بررسی شده است .

چیدمان کلاس با مبلمانی که در ردیف‌ها سازماندهی شده‌اند با فضاهای یادگیری انعطاف‌پذیر که از انواع مبلمان و گزینه‌های چیدمان مختلف تشکیل شده است، جایگزین شده است.

رفاه دانش آموزان در مدارس نیز تحت تأثیر محیط مدرسه است.

به عنوان مثال، نور خوب، از جمله نور روز و ارائه نماهای بیرون از کلاس، می تواند ایمنی، بهبود سلامت و نتایج یادگیری دانش آموزان را افزایش دهد.

داده های آنتروپومتریک دانش آموزان اسلوونیایی کمیاب است و دانش در مورد مناسب بودن ارگونومیک مبلمان مدرسه کم است. علاوه بر این، ارزیابی جامع مناسب بودن مبلمان مدرسه در تمام سطوح آموزشی در اسلوونی، از جمله دبستان، دبیرستان و دانشگاه، هنوز مشخص نیست.

برای پرداختن به موضوع عدم تطابق دانش آموز و مبل کلاسیک راحتی طوسی در جمعیت های مختلف دانش آموزی (دانش آموزان دبستان، دبیرستان و دانشگاه)، مهم است که مشخص شود کدام زیرگروه سطوح ناهماهنگی بحرانی را نشان می دهد و کدام ابعاد مبلمان نیاز به توجه بیشتری دارند.

هدف از این مطالعه به دست آوردن داده های آنتروپومتریک از دانش آموزان اسلوونیایی، ارزیابی ویژگی های ابعادی مبلمان مدرسه مربوطه، محاسبه میزان عدم تطابق مبلمان دانش آموز در مدارس ابتدایی و متوسطه اسلوونی و دانشگاه و محاسبه ابعاد مبلمان توصیه شده بر اساس ابعاد بدن دانش آموز ما فرض کردیم که:

1) عدم تطابق مبل کلاسیک صورتی دانشجویی در همه موسسات آموزشی وجود دارد.

2) مهمترین ابعاد مبلمان ارتفاع صندلی و میز است.

  • منابع:
    1. Ergonomic evaluation of school furniture in Slovenia: From primary school to university
  • تبلیغات: 
    1. ظروف نقره و استفاده از آن توسط انسانهای اولیه
    2. تاریخچه و نحوه به وجود آمد اولین صندل تاریخ
    3. سلاح محبوب معلمان دهه 60 لوله پلی اتیلن بود!
    4. پیرزنی راز میلیاردر شدن خود را بازگو کرد!