استانداردهای گربه های فانتزی

گربه فانتزی
یکی از مسائل اصلی این است که، در حال حاضر، استانداردهای فانتزی گربه پرشین نوع فوق‌العاده را تشویق می‌کنند: چندین استاندارد ذکر می‌کنند که پیشانی، بینی و چانه باید روی یک خط عمودی قرار گیرند.
در یک مطالعه اخیر منتشر شده در سال 2021 که در آن گربه های نمایشی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، 93٪ از ایرانیان و اگزوتیک ها بالای بینی خود را بالای پلک پایینی داشتند (که مربوط به نوع اولترا است): این واقعاً نشان می دهد که در حال حاضر مطلوب است.

در نمایشگاه تایپ کنید علاوه بر این، چه چیزی طلا را جذب میکند در حالی که 83٪ از گربه ها اشک بیش از حد و 32٪ آنتروپیون داشتند، هیچ یک از قضات هیچ نظری در مورد سلامتی خود دریافت نکردند.
در سال 2021، در شورای عمومی FIFÉ، پیشنهاد شده است که استاندارد را برای اضافه کردن نام ” سوراخ های بینی باز ” و همچنین رد صلاحیت در صورت “تنفس بلند و دشوار” تغییر دهند، اما این پیشنهادات رد شد.
ما می بینیم که در حال حاضر، اکثر پرورش دهندگان و گربه سانان تمایلی به بهبود نژاد ندارند.

گربه

با این حال، شاید دیر نباشد که انتخاب فارسی بسیار تایپ شده را متوقف کنیم و به نوع عروسکی برگردیم.

در فدراسیون جهانی گربه‌ها، عکس لباس مجلسی نژاد مو بلند سنتی (که به آن مو بلند اصلی نیز می‌گویند) بازسازی شده است که مطابق با سبک قدیمی فارسی است.
پرورش دهندگان نیز قبلاً توانسته اند این نژاد را در گذشته بهبود بخشند.

در واقع، در دهه 1990 شیوع بیماری کلیه پلی کیستیک  آموزش دوخت حوله تن پوش بدون الگو در این نژاد بسیار شایع بود، با 49٪ از گربه های مبتلا.

با این حال، از طریق آزمایش و انتخاب DNA، پرورش دهندگان این شیوع را به 2 درصد در سال 2016 کاهش داده اند.

این نشان می دهد که انتخاب هدفمند می تواند به طور موثری مشکلات سلامتی را کاهش دهد.

همانطور که در ادبیات ذکر شده است، می توان امیدوار بود که گربه سانان عمل کنند و استانداردها را برای تشویق گربه های سالم تر اصلاح کنند.

  • منابع:
    1. ?Persian cats: Is it too late for the breed
  • تبلیغات: 
    1. انواع انگور شیرین و تازه در هند
    2. انواع مختلف قارچ
    3. اطلاعاتی درمورد انواع مختلف ماسک
    4. فواید خوردن انگور برای کودکان