با بادام شیرین امروز دیگر نیازی به رژیم غذایی ندارید

مصرف روزانه بادام شیرین امروز ممکن است وسیله ای موثر برای بهبود ظاهر چین و چروک صورت و رنگ پوست (که با کاهش شدت رنگدانه مشخص می شود) در بین زنان یائسه مبتلا به نوع پوست فیتزپاتریک I و II باشد. مصرف کنندگان این اثر رنگدانه کمتر را به عنوان داشتن رنگدانه بیشتر توصیف می کنند.

به گفته راجا سیوامانی، متخصص پوست و محقق اصلی این مطالعه، حتی رنگ پوست.

با غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها، بادام همچنین می تواند به مراقبت روزانه از پوست کمک کند و در خنثی کردن رادیکال های آزاد تولید شده توسط بدن – مولکول هایی که اکسیده شده و به سلول ها آسیب می رساند و منجر به پیری زودرس می شود، کمک می کند.

طبق مطالعه ای که در سال 2021 توسط دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، با بودجه هیئت بادام کالیفرنیا، مصرف روزانه بادام می تواند به کنترل چین و چروک و کنترل رنگدانه های پوست در زنان یائسه کمک کند .

آیا بادام به کاهش وزن کمک می کند؟
اگر در حد اعتدال مصرف شود، بادام می تواند به دلیل داشتن مقادیر زیادی چربی های تک غیراشباع و فیبرهای غذایی که با گرسنگی مبارزه می کند و احساس سیری را تقویت می کند، متحدی در روند کاهش وزن باشد.

بادام

مطالعه ای که در سال 2021 انجام شد و در مجله بین المللی ژورنال تغذیه منتشر شد، ارتباط بین مصرف روزانه بادام و کاهش وزن، به ویژه در ناحیه شکم را دریافت.

برای انجام این کار، محققان 86 فرد چاق یا دارای اضافه وزن را در یک رژیم غذایی با کالری محدود به مدت سه ماه تحت نظر گرفتند. در حالی که یک گروه 35 گرم بادام کم نمک و بو داده مصرف می کردند، گروه دیگر رژیم غذایی بدون آجیل داشتند.

بر این اساس، نویسندگان مطالعه مشاهده کردند که شرکت‌کنندگانی که بادام می‌خوردند، چربی بیشتری نسبت به کسانی که این کار را نمی‌خوردند، از دست دادند.

نویسندگان مطالعه توضیح دادند: «بادام‌ها دارای نرخ بالایی از اکسیداسیون چربی هستند که ممکن است چربی احشایی را کاهش دهد».

با این حال، ذکر این نکته مهم است که شرکت کنندگان در این تحقیق در حالی که فقط ¼ فنجان بادام مصرف می کردند، رژیم غذایی با کالری محدود داشتند. برای کمک به روند کاهش وزن، مصرف دانه ها باید با سایر عادات سالم ترکیب شود.

بهترین راه برای مصرف بادام به صورت طبیعی – خام یا چیپسی است. بسیار متنوع است، می توان آن را به عنوان یک میان وعده عملی یا ترکیب با سایر غذاهای سالم مانند ماست، برنج، سالاد میوه، سوپ و بسیاری دیگر مصرف کرد.