با خوردن انجیر استهبان امروز بدن خود را در برابر سرمای شدید مقاوم کنید

در حقیقت انجیر استهبان امروز به ویژه انجیر خشک، به دلیل محتوای پلی فنل بالا، سرشار از آنتی اکسیدان است.

تحقیقات نشان می دهد که میزان پلی فنول انجیر نسبت به شراب قرمز و چای سبز بیشتر است. به یاد داشته باشید، آنتی اکسیدان ها برای سلامتی شما مفید هستند زیرا رادیکال های آزاد مضر را از بین می برند. لیست کامل ما از بهترین غذاهای غنی از آنتی اکسیدان را ببینید.

انجیر حاوی کلسیم و منیزیم است دو ماده معدنی که در حفظ سلامت و استحکام استخوان‌های شما نقش دارند.

در واقع، ½ فنجان انجیر خشک تقریباً به اندازه ½ فنجان شیر کلسیم دارد. اما همچنین، آنها حاوی ترکیبی به نام استرانسیم هستند که تحقیقات نشان می دهد به سلامت استخوان کمک می کند.

در واقع، یک فرم ثبت شده از استرانسیوم برای درمان پوکی استخوان پس از یائسگی استفاده می شود. (این غذاهای غنی از ویتامین D را که به سلامت استخوان‌های شما نیز کمک می‌کنند، پر کنید.)

انجیر فوق العاده همه کاره است! می‌توانید تازه‌ها را مستقیماً، خرد شده و مخلوط در سالاد، برش داده شده روی پیتزا، پیچیده شده در پروشوتو، باز کردن و پر کردن با پنیر یا حتی آغشته به شکلات مانند توت فرنگی بخورید.

شما همچنین می توانید انجیر خشک را همانطور که هست بخورید، اما زمانی که آنها را خرد کرده و به صورت پخته شده درآورید (فکر کنید: کلوچه، میله، کیک) بسیار خوشمزه است و همچنین یک افزودنی شیرین به خورش ها ایجاد می کند.

انجیر نه تنها خوشمزه است و به راحتی در تمام سال یافت می شود، بلکه راهی عالی برای دریافت فیبر، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است که همگی مواد مغذی هستند که بسیاری از ما مرتباً آن را دریافت نمی کنیم.

آیا انجیر برای همه بی خطر است؟ اگر به گرده غان حساسیت دارید، ممکن است واکنش متقاطع به برخی میوه ها از جمله انجیر را تجربه کنید. درخت انجیر همچنین حاوی لاتکس طبیعی است که برخی افراد به آن حساسیت دارند.

اگر به شما توصیه شده است که از یک رژیم غذایی کم اگزالات پیروی کنید، باید توجه داشته باشید که انجیر حاوی سطح بالایی از اگزالات است.

آنها همچنین سرشار از ویتامین K هستند، بنابراین اگر داروهای رقیق کننده خون برای شما تجویز می شود، باید مصرف انجیر و همچنین سایر غذاهای غنی از ویتامین K را روزانه ثابت نگه دارید.

همه مردم با خوردن انجیر احساس راحتی نمی کنند. به عنوان مثال، گیاهخواران ممکن است از خوردن انجیر اجتناب کنند زیرا برخی از گونه های آن توسط زنبورهایی که در طول فرآیند گرده افشانی می میرند گرده افشانی می کنند.

انجیرهای تجاری بدون گرده افشانی زنبورها رشد می کنند و بنابراین باید قابل قبول باشند