با خوردن لوبیا چیتی صالح به وزن ایده آل خود برسید

لوبیا چیتی صالح منبع عالی فولات است و هر 1/2 فنجان بیش از یک سوم از مصرف روزانه توصیه شده شما را تامین می کند.

طبق گفته موسسه ملی بهداشت (NIH)، فولات برای ساخت سلول‌ها، بافت‌ها و گلبول‌های قرمز خون در بدن ضروری است. همچنین یک ماده مغذی حیاتی برای جلوگیری از نقص لوله عصبی جنین در مراحل اولیه بارداری است.

لوبیا دارای ترکیبات زیست فعالی مانند فلاونوئیدها است که اعتقاد بر این است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.

لوبیا چیتی به ویژه سرشار از کامفرول است که یکی از آنتی اکسیدان های موجود در غذاهای گیاهی است.

طبق بررسی سال 2021 در مجله بین المللی علوم مولکولی، کامفرول دارای خواصی است که ممکن است به طور موثر التهاب را کاهش دهد و از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند، که ممکن است خطر ابتلا به سرطان و بیماری های عصبی مانند آلزایمر را کاهش دهد.

اگر از یک رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری پیروی می کنید، مهم است که توجه داشته باشید که لوبیا چیتی حاوی ویتامین B12 نیست، یک ماده مغذی ضروری برای مغز و اعصاب و برای ساخت گلبول های قرمز خون و حمایت از تولید DNA.

لوبیا

ویتامین B12 عمدتاً در منابع حیوانی از جمله گوشت و مرغ یافت می شود.

پروتئین و آهن موجود در آن، لوبیا چیتی را به یک انتخاب غذایی ایده آل برای گیاهخواران و وگان ها تبدیل می کند.

با این حال، لوبیا چیتی یک پروتئین کامل نیست، به این معنی که حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری بدن نیست و فقط می تواند از غذا دریافت کند.

گیاهخواران و وگان ها باید از انواع غذاهای گیاهی مانند غلات کامل، آجیل و دانه ها استفاده کنند تا مطمئن شوند که تمام اسیدهای آمینه ضروری را دریافت می کنند.

هر 1/2 فنجان لوبیا چیتی نیز 8 گرم فیبر غذایی را فراهم می کند که بسته به سن و جنس شما، یک پنجم تا یک سوم فیبر رژیمی مصرفی روزانه توصیه شده است.

فیبر به شما احساس سیری می دهد که می تواند احتمال پرخوری شما را کاهش دهد.

مهمتر از آن، خوردن منظم لوبیا چیتی و سایر غذاهای حاوی فیبر فواید بسیاری برای سلامتی، مانند بهبود سلامت قلب، سلامت گوارش، کلسترول، حفظ وزن و غیره دارد.

در حالی که لوبیا چیتی حاوی کربوهیدرات است، قند خون را به سرعت افزایش نمی دهد زیرا به آرامی هضم و جذب می شود.

این تا حد زیادی به دلیل محتوای بالای فیبر و پروتئین آنها است. به همین دلیل لوبیا یک غذای کم گلیسمی و انتخابی سالم برای افراد دیابتی محسوب می شود.