با میکروسکوپ آزمایشگاهی ایرانی ویروس وبا ریشه کن شد

میکروسکوپ آزمایشگاهی ایرانی قدرتمندی مانند میکروسکوپ نیروی اتمی به دانشمندان در مطالعه سطوح تک تک اتم‌ها کمک کرده‌اند.

به عنوان مثال، اگر بخشی از بافت برای تجزیه و تحلیل گرفته شود، بافت شناسان می توانند از میکروسکوپ آزمایشگاهی در ترکیب با ابزارهای دیگر برای تشخیص سرطانی بودن نمونه استفاده کنند.

شواهد جمع آوری شده در صحنه جرم ممکن است حاوی اطلاعاتی باشد که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست.

برای مثال، رگه‌ها در گلوله‌ها را می‌توان زیر میکروسکوپ آزمایشگاهی بررسی کرد تا ببیند آیا با گلوله‌های شلیک شده از یک تفنگ خاص مطابقت دارند یا خیر.

برای زیست شناسان میدانی معمول است که سلامت یک اکوسیستم خاص، مانند یک جریان، را با استفاده از میکروسکوپ برای شناسایی تعداد و تنوع موجودات در یک منطقه خاص در طول زمان بررسی کنند.

دانشمندان تحقیقاتی هنگام مطالعه عملکرد پروتئین ها در سلول ها، میکروسکوپ آزمایشگاهی را ابزاری ارزشمند می دانند.

میکروسکوپ

با فناوری امروزی، بسیاری از پروتئین ها را می توان با برچسب برچسب گذاری کرد و در سلول های زنده مطالعه کرد.

تکنیک‌های میکروسکوپ آزمایشگاهی و تصویربرداری می‌توانند تصویری بصری از داخل دستگاه مورد نظر ارائه دهند، بدون اینکه به محتوای بیرونی یا درونی آن آسیبی وارد شود.

هنگام تجزیه و تحلیل مواد شکننده مانند فسیل ها – یا در واقع هر عنصر ظریف دیگر، از جمله مواد استخوانی، کامپوزیت های زمینه و پلاستیک های تقویت شده با الیاف، که همه آنها معمولاً در مهندسی زیستی استفاده می شوند.

کاملاً ضروری است که هیچ آسیبی به نمونه وارد نشود. حالت بسیار شکننده مواد، کار با آن را غیرممکن می‌سازد، بنابراین استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری حساس (مانند میکروسکوپ هلیوم) می‌تواند با ارائه تصویری عمیق از آیتم بدون آسیب رساندن به آن، این مشکل را دور بزند.

اکنون میکروسکوپ آزمایشگاهی به لطف صفحه‌های μ ته شیشه‌ای جدید Ibidi، از قابلیت‌های بازده بالا برای وضوح فوق‌العاده و TIRF برخوردار هستند.