خوردن آلو خشک بخارا موجب استحکام و تقویت لثه ها می شود

همانطور که می دانید آلو خشک بخارا و آلوی معمولی آبی یا سیاه است. انواع زیادی از این درخت میوه شناخته شده است اما اعتقاد بر این است که بهترین آلو از گونه Vengerka به دست می آید که با خمیر متراکم آن متمایز می شود.

آلو توسط مناطق و کشورهایی که آلو به طور سنتی کشت می شود آرژانتین، ایالات متحده آمریکا، شیلی، فرانسه، مولداوی، اوکراین، قفقاز شمالی، جنوب روسیه عرضه می شود.

با این حال حتی در خانه هر آلوی باغی می تواند به آلو تبدیل شود، نکته اصلی این است که میوه های تازه را به درستی خشک کنید و شیرین ترین و رسیده ترین آنها را انتخاب کنید.

میوه های انتخاب شده ابتدا در محلول جوش شیرین 1% جوش شیرین (100 گرم سودا به ازای هر 10 لیتر آب مورد نیاز است) به مدت 10 تا 20 ثانیه سفید شده و سپس بلافاصله در آب داغ شسته می شوند.

سپس میوه ها سرد شده و در خشک کن خشک می شوند. ابتدا در دمای 45-50 درجه سانتیگراد به مدت 3-4 ساعت قبل از خشک شدن سپس به همان زمان در دمای حدود 60 درجه طی 1-2 روز آینده تا آماده شدن.

میوه های خشک رنگ تیره مشخصی را قبل از پایان خشک شدن به دست می آورند، زمانی که درجه حرارت در کابین خشک کن به مدت 2-3 دقیقه به بیش از 100 درجه افزایش یابد. شکر موجود در پالپ به سطح می آید و کاراملی می شود.

آلو مرغوب گوشتی است و رنگی سیاه و براق دارد، طعمی شیرین با ترشی ملایم دارد. طعم تلخ حاصل از خشک شدن نامناسب است.

میوه های خشک با سطح براق برجسته، به احتمال زیاد برای بهبود ارائه آنها با گلیسیرین یا سایر چربی ها پردازش شدند. سایبان قهوه نشانه آن است که آلو خشک برای ضدعفونی با آب جوش درمان شده و البته مواد مفید کمتری در آن وجود دارد.

به هر حال در آلو خشک شده با استخوان، مواد مفید بیشتری وجود دارد. توصیه می شود آلو خشک را در جعبه های چوبی و در یک مکان خشک و دارای تهویه نگهداری کنید.

عمر مفید از 6 تا 12 ماه است و البته می‌توانید آلو را در کیسه‌هایی در یخچال نگهداری کنید، اما باید سوراخ‌هایی برای دسترسی هوا در آن‌ها بگذارید.