فوم برد چسب دار که در ساخت کتابهای جیبی سر و صدای زیادی به پا کرد

دو نوع عمده از فوم برد چسب دار در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند: فوم های پلی اورتان انعطاف پذیر و فوم های پلی اورتان سفت و سخت.

فوم‌های انعطاف‌پذیر به دلیل کاربردهای متنوع‌تر بیشترین سهم بازار را در حال حاضر دارند. بیایید نگاهی دقیق به فوم های پلی اورتان اصلی و کاربردهای آنها بیندازیم.

فوم پلی اورتان انعطاف پذیر به طور گسترده ای به عنوان یک ماده بالشتک در تولید تشک، صندلی و اقلام ویژه استفاده می شود.

این با واکنش یک ترکیب پلی ال (حاوی کاتالیزورها، سورفکتانت ها، عامل دمنده، سلول بازکن و غیره) با یک ایزوسیانات TDI یا MDI تولید می شود.

فرمولاتورها خواص فوم پلی یورتان انعطاف پذیر را از طریق انتخاب مواد خام و فرآیندهای فرمولاسیون تنظیم می کنند. فوم انعطاف پذیر می تواند بسیار سفت یا بسیار نرم و یا حتی ویسکو الاستیک باشد.

در آمریکای شمالی ویژگی‌های فوم انعطاف‌پذیر توسط ASTM 3574 تعیین می‌شود. انحراف بار فرورفتگی (نیروی) یا ILD (IFD) روش آزمایش فوم یورتان برای تعیین سفتی، سفتی یا ظرفیت تحمل بار است.

فوم

فوم ها همچنین برای مجموعه های فشاری، چگالی، استحکام کششی، پارگی و ازدیاد طول آزمایش می شوند. برخی از فوم ها، بر اساس نیازهای مورد استفاده، ممکن است نیاز به افزودن بازدارنده های شعله یا ضد میکروبی داشته باشند.

فوم slabstock انعطاف پذیر در یک کاربرد مداوم تولید می شود، جایی که مواد مخلوط شده روی یک بستر متحرک قرار می گیرند و اجازه می دهند بدون محدودیت بالا بیایند. بسترهای معمولی فویل و کاغذ کرافت هستند.

سپس این فوم به اندازه و شکل نهایی بریده و ساخته می شود. این فوم معمولاً با چگالی کم (1.5-2.5 pcf) است.

فوم قالب‌گیری انعطاف‌پذیر با استفاده از قالب‌هایی تولید می‌شود که در طول پخت، شکل فوم را تشکیل می‌دهند.

کاربردهای معمولی صندلی مورد استفاده در مبلمان اداری، حمل و نقل، وسایل نقلیه تفریحی، و موقعیت پزشکی است. این فوم معمولاً دارای چگالی متوسط است.