قطعات درب چوبی قدیمی که در خودروسازی به کار برده شد

توانایی تبدیل شدن به درخت بارها در طول تکامل گیاهان به دست آمده است و بنابراین می تواند تنوع زیادی بین گونه های درختی وجود داشته باشد.

در عصر ما، فراوان‌ترین گروه‌های تشکیل‌دهنده درخت در آنژیوسپرم‌ها (گروه گیاهان تولیدکننده گل و دانه‌های محصور) هستند، اما تقریباً همه ژیمنوسپرم‌ها نیز درخت هستند.

از نظر صنعتی، چوب به دست آمده از گل نباتی (دو لپه، اغلب پهن برگ، از جمله بلوط، توس، راش، خاکستر) چوب سخت و چوب نرم نامیده می شود.
لازم به ذکر است گونه های مختلف با سرعت های مختلف رشد می کنند که از این چوب ها به دلیل قیمت پایین و در دسترس بودن برای درست کردن پالت چوبی دست دوم و نو استفاده شایانی می شود.

نمونه‌هایی از درختان سریع الرشد عبارتند از Trema micrantha که برای اصلاح زمین‌های جنگل‌زدایی استفاده می‌شود و بعد از هفت سال می‌تواند به 20 متر برسد

علی‌رغم چنین محدودیت‌هایی، بلندترین درختان زنده روی زمین، Sequoia sempervirens، که در پارک ملی کالیفرنیا ردوود یافت می‌شود، می‌تواند به بیش از 100 متر برسد و بلندترین آن 115.7 متر است.

بلندترین درختی که تاکنون گزارش شده، درخت اکالیپتوس در استرالیا بوده که حداقل به ارتفاع 143 متر می رسد.

درختان یک گونه که در شرایط مختلف رشد می کنند ممکن است بسیار متفاوت رشد کنند. افزایش دور درختی که در فضای باز رشد می کند دو برابر درختی است که در جنگل رشد می کند.

یک درخت متوسط در حالت آزاد سالانه 2.5 سانتی متر به دور خود اضافه می کند و درختان سریع (مانند سکویا غول پیکر، چوب قرمز ساحلی، صنوبر سیتکا و صنوبر داگلاس) به 5 تا 7.5 سانتی متر می رسند. برخی از درختان، به عنوان مثال کاج اسکاتلندی، کندتر رشد می کنند، [6]. تطبیق رشد بهینه و مفید بودن درختان برای ساخت و ساز کار آسانی نیست.

برای اطلاع از قیمت درب چوبی ارزان با چوب مورد نظر شما می توانید به سایت مربوطه مراجعه نمایید.

درب

به عنوان مثال، درخت اصلی که برای ساخت و ساز  و درب چوبی قدیمی در انگلستان رشد می کند صنوبر سیتکا است، یک درخت مخروطی وارداتی از شمال غربی اقیانوس آرام آمریکای شمالی.

ارتفاع آن می تواند به 40 تا 70 متر برسد، اما در انگلستان، که شرایط ملایم تر از محیط بومی آن است، سرعت رشد آن سریع تر است اما تراکم چوب حاصل کمتر است.

برای برداشت معمولی به مدت 35 تا 45 سال، به ارتفاع 16 تا 23 متر، با قطر تنه 25 تا 40 سانتی متر (با اندازه گیری 1.3 متر از سطح زمین) رشد می کند که موجب افزایش قیمت چوب کیلویی در انگلستان می شود و همچنین زمان‌های چرخش طولانی‌تر ممکن است چوب را با خواص ساختاری بهبودیافته فراهم کند.

عملکرد (افزایش حجم سالانه در هکتار) برای صنوبر سیتکا در بریتانیا 14 متر مکعب در هکتار – 1 سال – 1 است.. تحقیقات روی یک جنگل در جنوب سوئد، عملکرد کل را حدود 10 متر مکعب در هکتار در سال برای جنگلی از صنوبر نروژ و 7 متر مکعب در هکتار در سال در اولین چرخش جنگل تازه کاشته شده اندازه گیری کرد.

  • منابع:
    1. The wood from the trees: The use of timber in construction
  • تبلیغات: 
    1. مبلی که با تست کردند خم می شود
    2. کشمش، میوه خشکی مقوی
    3. خودروهای برقی سرگرم کننده در شرکت موتور هوندا
    4. بهترین پالتو بارانی کریستین به جام جهانی هدیه داده شد