لوله پلیکا 10 اینچ قدیمی که محل زندگی کروکودیل هفت ماهه بود

انگلستان از دو سیستم متفاوت و ناسازگار برای لوله پلیکا 10 اینچ استفاده می کند. اینها سیستم اینچ (یا امپراتوری) و سیستم متریک هستند.

اکثر سیستم‌های نصب‌شده در بریتانیا قبل از دهه 1990 در اندازه‌های اینچی بودند، اما از آن زمان، عمدتاً توسط صنعت آبیاری که بخش عمده‌ای از فناوری خود را از سرزمین اصلی اروپا می‌آورد، رهبری می‌شود، تغییر تدریجی به متریک صورت گرفته است.

در حال حاضر (2019) سیستم های لوله پی وی سی صنعتی حدود 50/50 بین امپریال و متریک تقسیم می شوند.

برای جلوگیری از سردرگمی طراحان و نصب کننده‌های سیستم لوله نسبت به قرار دادن لوله‌های متریک در تاسیسات موجود که لوله‌های اینچی در آن نصب شده است (و به درستی) تردید دارند. بنابراین بعید است که در آینده ای نزدیک بریتانیا به صرفاً متریک تغییر کند.

بهترین راه برای اندازه گیری لوله من چیست؟ هنگام تلاش برای شناسایی همه لوله ها باید با قطر خارجی اندازه گیری شوند. به طور مشابه، هر اتصالات لوله ای باید با قطر سوکت داخلی اندازه گیری شود، اگرچه این کار با اتصالات نوع مهر و موم لاستیکی دشوار است.

لوله

لوله فشار PVC و ABS معمولاً خاکستری است، اما اگر از ایالات متحده وارد شود یا برای استخرها و اسپا استفاده شود ممکن است سفید باشد.

لوله پلی پروپیلن (PP) معمولا به رنگ بژ است. MDPE می تواند آبی باشد، اگر برای آب آشامیدنی استفاده شود یا سیاه اگر برای کاربردهای دیگر استفاده شود. HDPE/HPPE ممکن است به ترتیب آبی یا زرد برای آب آشامیدنی یا گاز یا سیاه باشد.

لوله فشار PVC در کجا استفاده می شود؟
در کاربردهای صنعتی، استخرهای شنا، تاسیسات و به طور کلی هر جایی که منبع آب پمپ شده یا تحت فشار وجود دارد استفاده می شود. گاهی اوقات در کاربردهای کم فشار مانند کشاورزی استفاده می شود، زیرا دیواره های ضخیم تر و سخت تر از لوله های زباله هستند.