لوله پلی اتیلن 75 که به عنوان رابط بین دو سیاره در فضا استفاده شد

قطر داخلی اکثر لوله پلی اتیلن 75 ساخته شده از مواد مختلف با قطر خارجی لوله های پلی اتیلن استاندارد یکسان است.

بنابراین می توان توصیه های کلی در مورد استفاده از فن آوری های بازسازی خاص برای خطوط لوله ساخته شده از مواد مختلف نامناسب برای عملیات بیشتر ایجاد کرد.

مفاد اصلی چنین توصیه هایی باید الزاماً شامل الزاماتی برای انتخاب نوع لوله های پلی اتیلن مورد استفاده برای بازسازی خطوط لوله فرسوده باشد.

سطح مدرن تولید لوله پلی اتیلن امکان تولید لوله های پلی اتیلن در انواع مختلف، از جمله لوله های با غلاف محافظ ساخته شده از ترموپلاستیک و با لایه های هم اکستروژن پلی اتیلن PE 100-RC، مقاوم در برابر ایجاد و انتشار ترک را فراهم می کند.

بنابراین در انتخاب لوله های پلی اتیلن برای بازسازی بدون ترانشه خطوط لوله فرسوده، ما به لوله های مشکی سنتی با نوارهای علامت گذاری آبی محدود نمی شویم و می توانیم آن دسته از لوله ها را بپذیریم که برای روش های بازسازی بیان شده در SP 249.1325800.2016 مناسب ترین هستند.

هنگام انتخاب نوع لوله ها برای اجرای یک روش خاص بازسازی بدون ترانشه، باید هم ویژگی های خود روش و هم ویژگی های نوع لوله پلی اتیلن مورد استفاده را در نظر گرفت.

لوله

به عنوان مثال: روش سوراخ کردن کنترل نشده با شکست یا برش شامل تخریب خط لوله قدیمی و کشیدن با نیروی به فضای خالی خط لوله برابر یا بزرگتر از قطر اصلی است.

در چنین شرایطی بدیهی است که به دلیل اصطکاک بین خاک (یا قسمت هایی از خط لوله قدیمی) و خط لوله پلی اتیلن، خطر آسیب به سطح خارجی لوله وجود دارد. وضعیت به ویژه در صورت وجود برجستگی های تیز در مرز کانال حفاری خطرناک است.

این می تواند هم شامل خاک های بزرگ سنگ های سخت و هم قسمت هایی از یک خط لوله فرسوده باشد، به عنوان مثال: بتنی یا سرامیک، که تخریب آن است. شکننده با تشکیل قطعات لوله بزرگ با لبه های تیز.

در چنین شرایطی، توصیه می شود از لوله های پلی اتیلن از نوع PROTEKT با یک لایه محافظ از یک ترکیب خاص پر از مواد معدنی، حرارتی و تثبیت شده با نور مبتنی بر پلی پروپیلن استفاده کنید.

لایه محافظ دیواره کاری لوله را از خراش در حین کشیدن محافظت می کند و تمام اثرات ناشی از نیروهای اصطکاک را جذب می کند و به شما امکان می دهد از خط لوله پلی اتیلن کشیده شده در برابر آسیب محافظت کنید که می تواند منجر به نقض سفتی آن هنگام کار تحت فشار شود.

همچنین هنگام اجرای روش میکروتونل با برداشتن لوله قبلی، استفاده از لوله های نوع “PROTEKT” به مصلحت است. در این حالت، لوله ممکن است در هنگام عبور از کانال حفاری بعد از سپر در معرض تأثیر منفی آخال های جامد بزرگ در خاک نیز قرار گیرد.