محل پیدایش گل آفتابگردان بیش از 5000 سال پیش

دانه های زغالی نشان می دهد که آفتابگردان معمولی برای اولین بار در پناهگاه هایس در مرکز تنسی بیش از 5000 سال پیش اهلی شده است.

هلیوس به معنای خورشید و آنتوس به معنای گل – گیاهی علفی است که امروزه شامل انواع وحشی، علف های هرز و کشت می شود.

قبل از آن دوره، مردم بومی احتمالاً این گیاه وحشی را به اردوگاه‌های خود می‌آوردند، جایی که این گیاه تثبیت شده و به مرور زمان برای داشتن سر گل‌های بزرگ کشت می‌شود – تولید بذر را افزایش می‌دهد.

کتاب‌های چاپ اولیه می‌توانند به ما کمک کنند تا مهاجرت تخمه آفتابگردان اهلی شده از آمریکای شمالی به اروپا را ترسیم کنیم، و همچنین دلایل عملی کشت و حتی گرامی‌داشت آن را شناسایی کنیم، که برخی از آن‌ها هنوز پابرجا هستند.

چنین کتاب‌هایی حاوی اولین نمایش‌های بصری شناخته شده از آفتابگردان‌های کشت‌شده بودند که توسط اروپایی‌ها در اواخر دهه 1560 تولید شد.

تصاویر، مانند تصویری از رامبرت دودونز در سال 1569 Florum et Coronarium، گیاهان بلندی را با شکوفه‌های خورشیدی شکل نشان می‌دهد که پایه‌ای برای تصویرهای بعدی گل ایجاد می‌کند.

زیبایی شناسی تخمه آفتابگردان خام در اروپا در قرن بعد به شکوفایی خود ادامه داد. Florilegia برای این فرآیند بسیار مهم بود زیرا آنها زیبایی و گاهی اوقات عطر گل ها را به جای ارزش استفاده از آنها جشن می گرفتند.

برای مثال، چاپ مجلل یک گل آفتابگردان اهلی که در اندازه واقعی نشان داده شده و در کتاب Hortus Eystettensis در سال 1613 منتشر شده است، الگویی برای نشان دادن Helianthus annuus شد.

در واقع، ما حتی می‌توانیم Flos Solis maior («گل بزرگ خورشید») را به‌عنوان پیش‌بینی کلیشه‌های بصری مدرن برای گیاه، از جمله شکلک آفتابگردان که اکنون در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای نشان دادن همبستگی با اوکراین بسیج شده است، تفسیر کنیم.

 

شیفتگی اروپاییان به گل آفتابگردان، چه واقعی و چه واقعی، در سلف پرتره آنتونی ون دایک در سال 1632 با یک گل آفتابگردان که هنرمند را در حال اشاره به یک گل بالغ نشان می دهد، بیشتر نمایان شد.

نمایش برجسته این گیاه در اثر را می توان بیانگر وفاداری ون دایک به حامی خود، پادشاه انگلستان، چارلز اول خواند، که تا حدی بر اساس منابع اولیه مدرن است که گل را به فداکاری مرتبط می کند.

همانطور که در آزمایشگاه علوم انسانی گیاهی توضیح داده شد، «اروپایی‌ها گل تخمه آفتابگردان نمکی را با احساسات انسانی وفاداری و پایداری مرتبط می‌دانستند، زیرا مرحله هلیوتروپیک گیاه (رشد به سمت نور) به یاد می‌آورد که چگونه، در اسطوره یونان باستان، پوره دریایی، کلیتی، ارادت خود را به خدای خورشید هلیوس.”

همانطور که داستان پیش می رود، کلیتی تلاش ناموفقی برای جلب محبت هلیوس داشت و پس از طرد شدن توسط او، چشمانش را به ارابه او با چنان شدتی تمرین داد که او از بین رفت. در نتیجه، Clytie به یک هلیوتروپ تبدیل شد – گیاهی که به دلیل حرکت گل‌هایش به سمت نور خورشید نامگذاری شد.

افسانه هایی مانند این ممکن است این فرض فرهنگی را پرورش دهند که تخمه آفتابگردان شمشیری بالغ هلیوتروپیک است.

با این حال، این گیاه تنها در مراحل اولیه رشد خود هماهنگ با خورشید حرکت می کند و پس از رشد کامل، رو به شرق است.

 

  • منابع:
    1. Plant of the Month: Sunflower
  • تبلیغات: 
    1. فردی که با جوراب اختراع عجیبی کرد
    2. آیا دانه های سیب سمی هستند؟
    3. راز شاد بودن افراد پول دار
    4. جادو و قدرت تجزیه و تحلیل رنگ