نقل ریز غذای مورد علاقه نوعی طوطی جنگلی است

اولین تجسم نقل ریز احتمالاً توسط غارنشینان هزاران سال پیش ایجاد شد که عسل را از کندوهای زنبور عسل جمع آوری کردند. آنها که نمی خواستند شهد شیرین را هدر دهند به احتمال زیاد چوب را لیسیدند و بدین ترتیب اولین نقل و آبنبات چوبی جهان را اختراع کردند.

باستان شناسان بر این باورند که چینی ها، اعراب و مصریان باستان همگی شیرینی های میوه و آجیل تولید می کردند که آنها را در عسل که به عنوان یک ماده نگهدارنده عمل می کند، “آب نباتی” می کردند و چوب هایی را در آن فرو می کردند تا خوردن راحت تر شود.

اگر نسخه انگلیسی قرن هفدهم به عنوان اولین آبنبات چوبی مدرن به حساب نمی آید، می توانید به دوران جنگ داخلی برای یک پیشرو دیگر نگاه کنید، زمانی که نقل و آب نبات های سخت روی نوک مداد برای کودکان قرار می گرفت.

اوایل قرن بیستم عصر اتوماسیون بود، یعنی زمانی که تولد نقل و آب نبات چوبی که اکنون می شناسیم به طور جدی آغاز می شود، اما هنوز اختلافاتی در مورد اینکه خالق واقعی کیست وجود دارد.

نقل

در قرن هفدهم با فراوانی شکر، انگلیسی ها از شیرینی های آب پز شکر لذت می بردند و چوب هایی را در آن فرو می کردند تا خوردن آنها را نیز آسان کند.

زبان شناسان می گویند که اصطلاح “لولی پاپ” به معنای واقعی کلمه به معنای “سیلی زبان” است (که به نظر ما خنده دار است) زیرا کلمه “زبان” در شمال انگلستان “Lolly” است و “پاپ” به معنای “سیلی” است.

فروشندگان خیابانی لندن ممکن است این را ابداع کرده باشند. به عنوان یک خوراکی که به جای سفت، نرم بود، اما همچنان پیشروی احتمالی برای نقل و آب نبات چوبی مدرن به حساب می آمدند.

در اوایل سال 1905،مالک شرکت نقل و آب نبات مک آوینی ممکن است به طور تصادفی با آبنبات چوبی برخورد کرده باشد. این شرکت نقل و آب نبات های سفت آب پز درست می کرد که با چوب هم زده می شد و در پایان روز، صاحب آن چوب های پوشیده از آب نبات را برای بچه هایش به خانه آورد تا از آن لذت ببرند. در سال 1908 بود که او شروع به بازاریابی این “آب نبات های مستعمل” کرد.