پودر زغال فعال که موجب درمان ریزش مو می شود

پودر زغال فعال از زغال فعال تشکیل شده و در قرص های 250 میلی گرمی موجود است. از زغال چوب، کک زغال سنگ، پوسته نارگیل به دست می آید.

زغال چوب فعال در تعداد زیادی از منافذ با زغال چوب معمولی متفاوت است. مساحت آنها می تواند تا 2200 متر مربع در هر 1 گرم کربن فعال برسد.

این دارو به عنوان یک جاذب داخلی و یک عامل سم زدایی استفاده می شود. زغال سنگ سموم معده و روده را جذب کرده و از بدن دفع می کند. این دارو سموم سموم و میکروارگانیسم ها، مواد شیمیایی و دارویی، آلرژن ها و گازها را جذب می کند.

فایده دارو این است که مواد سمی را “جذب” می کند و آنها را از بدن خارج می کند. اما زغال سنگ یک جاذب جهانی و غیر انتخابی است. بنابراین، همراه با مواد مضر، مواد مفید را نیز از بدن حذف می کند: عناصر کمیاب، ویتامین ها، میکرو فلور روده “خوب”.

پودر

با استفاده غیر منطقی از زغال سنگ، خطر یبوست و دیس باکتریوز افزایش می یابد. هنگامی که دارو مورد سوء استفاده قرار می گیرد، کار قلب مختل می شود، زیرا عناصر کمیاب کلسیم، پتاسیم، منیزیم که برای عضله قلب مهم هستند حذف می شوند.
زغال سنگ همچنین در بیماران مبتلا به زخم معده و خونریزی دستگاه گوارش، با آتونی روده و در کودکان زیر 3 سال منع مصرف دارد.
این دارو هم به صورت قرص و هم به صورت سوسپانسیون آبی از قرص های خرد شده مصرف می شود. آنها را خرد کرده و با نصف لیوان آب جوشیده سرد مخلوط می کنند.

بیشترین استفاده از دارو در صورت مسمومیت است. بزرگسالان 4-8 قرص 3-4 بار در روز تجویز می شوند، حداکثر دوز یکبار 32 قرص است. برای کودکان، دوز بر اساس وزن بدن محاسبه می شود – 0.05 گرم / کیلوگرم وزن بدن، 3 بار در روز، حداکثر دوز واحد – 0.2 گرم / کیلوگرم. دوره درمان مسمومیت 3-5 روز است.

در مسمومیت حاد، درمان با شستشوی معده با سوسپانسیون زغال فعال آغاز می شود، سپس 20-30 گرم از دارو (80-120 قرص) به صورت خوراکی تجویز می شود. ایجاد مقدار اضافی دارو در معده (قبل از شستشوی معده)، در روده ها (بعد از شستشوی معده) ضروری است.