شربت زعفران بهرامن بهترین نرم کننده برای موهای خشک است

معمولا افرادی که شربت زعفران بهرامن درست می کنند می دانند که سه ماده بسیار داغ را با هم ترکیب کرده اند. برای اینکه این حرارت کمی ملایم باشد شربت را با کمی دسکوراینیا سوفیا تهیه می کنند تا از حرارت کاسته شود.

دستور تهیه شربت ساده چیا به زعفران: افزودن توخمه شربتی به این شربت نیز عامل بسیار مثبتی در کاهش حرارت این نوشیدنی گرم است. اما بهتر است این شربت را زمانی بنوشید که احساس می کنید به شدت هوس غذای سرد کرده اید.

خواص شربت زعفران و استفاده از شربت زعفران: وقتی می خواهیم در مورد خواص شربت زعفران و مصارف شربت زعفران صحبت کنیم، توصیه هایی را مد نظر قرار می دهیم که بر اساس آن معجون گلاب، عسل و زعفران را با هم ترکیب کرده و شربتی جامع درست کرده اید. هر یک از عوامل تشکیل دهنده شربت زعفران خواص منحصر به فردی دارد.

شربت

مواد ذکر شده را آماده کرده و برای تهیه این شربت کمی زمان بگذارید. مراحل به شرح زیر است:

ابتدا در ظرف نسوز آب بریزید و روی شعله قرار دهید تا بجوشد. وقتی آب جوش آمد، شعله را کم کنید و کمی شکر یا عسل اضافه کنید تا حل شود.

وقتی شکر و عسل کاملا حل شد آن را از صافی رد کنید و دوباره داخل قابلمه بریزید تا بجوشد. وقتی شربت کمی غلیظ شد نوبت به زعفران می رسد. در این مرحله یک قاشق چایخوری زعفران آسیاب شده را به محلول اضافه کنید.

کمی هم بزنید تا شربت کاملا زرد و زعفرانی به نظر برسد و عطر آن پخش شود. بعد از این اجازه ندهید شربت بجوشد. آن را از صافی رد کرده و میل کنید. با این دستور می توانید با شربت زعفران هم کوکتل درست کنید. این کوکتل یسیار خوشمزه با شربت شکر زعفران با کمی تغییرات قابل تهیه است.