چه رنگ هایی برای یادگیری بهتر عمل می کنند؟
دلیلی وجود دارد که چرا مردم دوست دارند اطلاعات مهم را با رنگ زرد برجسته کنند و چرا علائم هشدار دهنده به رنگ قرمز هستند.
بر اساس تحقیقات، رنگ های گرم مانند نارنجی، قرمز و زرد تاثیر بیشتری بر توجه دارند.
اما فقط رنگ های گرم نیستند که بر نحوه پردازش اطلاعات و احساس دانش آموزان در محیط خود تأثیر می گذارند.
ما موارد مفیدی را برای هر رنگ صنعتی نسوز جمع آوری کردیم تا به آموزش شما کمک کنیم.
چگونه این اصول را در محتوای ویدیویی بگنجانیم؟ رنگ نسوز مشکی برای هر رسانه تصویری اساسی است و بنابراین عنصر اصلی محتوای ویدیویی است.
در حالی که ویدیوهای خود را درجه بندی رنگ می کنیم، برای طرح رنگی تلاش می کنیم که خلاقیت، هوشیاری و وضوح را القا کند.
علاوه بر این، ما از رنگ برای کمک به دانش آموزان برای سازماندهی اطلاعات از طریق نشانه های بصری جلب توجه استفاده می کنیم.
به عنوان مثال، اگر یک کلمه واژگان را برجسته می کنیم و به مکان خاصی در نمودار اشاره می کنیم، ممکن است از رنگ زرد یا قرمز برای جلب توجه بیننده استفاده کنیم.
از قبل تا پس از تولید، رنگ همیشه مورد توجه قرار می گیرد، چه رنگ دیوارهای مجموعه، چه رنگ پیراهن یک بازیگر، و چه رنگ ها در یک موشن گرافیک چگونه مکمل یکدیگر هستند.
دانش آموز پسر جوان با پیراهن سبز و عینک در حال تکمیل تکالیف مدرسه اش چرا رنگ ترافیکی ماندگار کار می کنند؟
یک مطالعه اخیر نشان داد که “رنگ به ما کمک می کند تا اطلاعات خاصی را با افزایش سطح توجه خود به خاطر بسپاریم.”
خیلی ساده، رنگ پلاستیک ساختمانی توجه دانش آموزان را افزایش می دهند.
و هر چه دانش آموز توجه بیشتری را به محرک های خاص اختصاص دهد، شانس بیشتری برای به خاطر سپردن آن محرک ها خواهد داشت.
- منابع:
- تبلیغات: